صادرات خرما مضافتی و بازاریابی صادارتی در کشور های خارجی توسط مجموعه بازاریابی توسعه تجارت آبگون انجام می شود. اگر عمده فروش یا تولید کننده خرما مضافتی در ایران هستید و قصد ورود به بازار های خارجی دارید، مجموعه بازاریابی صادراتی توسعه تجارت آبگون به شما کمک می کند تا بتوانید محصولات خود را با بهترین قیمت در بازار های خارجی به فروش برسانید.
خرمای مضافتی ایران یکی از مهمترین محصولات کشاورزی کشور میباشد و بیش نیمی از تولید کل خرمای کشور را شامل میشود. با توجه به کیفیت بالا و قدرت رقابتی بیشتر این نوع خرما در بازار جهانی، بازاریابی صحیح و با کیفیت میتواند به تحقق اهداف صنایع خرمای ایران کمک شایانی کند. زیرا آگاهی بخشیدن به مشتریان در مورد خصوصیات خرمای مضافتی، ارتقاء کیفیت محصول، جذب مصرف کنندگان هدف، و افزایش فروش و سودآوری از موارد مهم هستند که بازاریابی خرمای مضافتی با استفاده از ابزارهای مختلفی مانند رسانه های اجتماعی، محتوا بازاریابی و تبلیغات اینترنتی، نمایشگاهها و … میتواند برای این صنعت اهمیت فراوانی داشته باشد. همچنین، با افزایش تولیدات و ارتقاء کیفیت خرمای مضافتی، میتوانیم به دنبال گسترش صادرات به کشورهای مختلف جهان باشیم که فروش و پول مخارج خرمای مضافتی را به کشور وارد میکند و این میتواند به ارتقاء اقتصاد کشور کمک شایانی کند. به این ترتیب میتوان گفت بازاریابی خرمای مضافتی کاملاً نقش بازیابی پر رنگی در ادامه توسعه و رشد صنعت خرمای ایران خواهد داشت.

تولید خرما مضافتی در ایران
خرما مضافتی یکی از مهمترین تولیدات کشاورزی کشور ایران است که بیشترین تولید آن در استان کرمان و استان سیستان و بلوچستان انجام می شود. سالیانه حجم قابل توجهی از خرمای مضافتی ایران به کشور های خارجی صادرات می شود اما با این حال می توان با روش های نوین بازاریابی، سهم جدیدی از صادرات به کشور های خارجی را به دست آورد.
خرمای مضافتی ایران با توجه به طعم بسیار خوشمزه ای که دارد اغلب کشور های دنیا به خوبی از آن استقبال می نمایند که می توان با معرفی و عرضه آن به بازار های جدید از منافع بیشماری برخوردار شد.

چرا توسعه بازاریابی مهم است؟
توسعه بازاریابی خرما مضافتی، امری بسیار مهم و ضروری است. به دلیل اینکه خرما مضافتی، به تنهایی یک محصول بسیار با ارزش در بازار خوراکیها است. در واقع، با اینکه خرما مضافتی، محصولی با طعمی شیرین و دلنشین است، اما میتواند به جایگاهی بسیار بالاتر در بازار خرماهای جهانی برسد و برای مصرفکنندگان و صنعتگران خرما، منبع درآمد خوبی باشد.
با پیشرفت صنعت خرما، توسعه بازاریابی نقش بسیار مهمی در توسعه و رشد این صنعت دارد. این روزها، تبلیغات و تبلیغات اینترنتی میتوانند به کمک بازاریابان خرمای مضافتی، به گسترش بازار و درآمد افراد و شرکتها کمک بسیار کند. همچنین در این روزگار، اهداف بازاریابی خرمای مضافتی شامل ارتقاء اطلاعات عمومی و آگاهی مورد نیاز مشتریان، تشویق به مصرف بیشتر این محصول، ارائه خدمات پس از فروش و بسیاری دیگر از موارد مهم هستند که با عنوان یک بازاریاب میتوان فعالیت کرد. بنابراین، توسعه بازاریابی خرما مضافتی بسیار مهم و ضروری است.
بازار های هدف صادرات خرما مضافتی
خرما مضافتی یکی از انواع خرمای ایرانی است که به خاطر سبک وزن، ظاهری جذاب و طعم شیرین آن در بسیاری از کشورها مورد استقبال قرار میگیرد.
با توجه به ویژگیهای منحصر به فرد خرمای مضافتی، بازار های صادراتی زیر می توانند به عنوان هدف استراتژیک برای صادرات این محصول در نظر گرفته شوند:
1- خاورمیانه: خاورمیانه از نقاط اصلی مصرف کننده خرما در جهان می باشد. کشورهایی مانند امارات متحده عربی، قطر و عمان در این زمینه یکی از مهمترین بازار های صادراتی برای خرما مضافتی هستند.
2- کشورهای اروپایی: بازار های صادراتی در اروپایی مانند انگلیس، فرانسه، آلمان و اسپانیا با توجه به طعم شیرین و جذابیت خرمای مضافتی بازار های جذابی هستند.
3- آسیایی: چین، روسیه و هند نیز از کشورهایی هستند که به دلیل رشد بازار مسکن و نیز به عنوان بازار صادراتی برای خرمای مضافتی مطرح هستند.
4- آمریکایی: رشد جمعیت و مدت دورۀ دگرگونی مصرف کنندگان در کشورهایی مانند کانادا و آمریکا باعث شده است که بازار هدهای صادراتی جذابی برای صادرات خرمای مضافتی باشند.
با توجه به موقعیت خوب جغرافیایی ایران ؛ بازار های آسیایی که اخیراً بازار های جذابی شده اند و کشور های خاورمیانه نیز، ایران را به عنوان یک کشور مناسبی برای صادرات خرمای مضافتی معرفی کردهاند.

روش های نوین بازاریابی خرما ایران
روش های نوین بازاریابی خرما عبارتند از:
1- بازاریابی اینترنتی: با استفاده از وب سایت ها، رسانه های اجتماعی و فضای مجازی، اطلاعات مربوط به محصول خرما به مشتریان منتقل می شود.
2- تبلیغات تلویزیونی و رادیویی: این روش با استفاده از انجمن های تبلیغاتی، بازاریابی خرما به صورت تلویزیونی و رادیویی صورت می گیرد.
3- بازاریابی محتوا: با استفاده از محتواهای جذاب و تحلیلی مرتبط با خرما، توجه مشتریان برای خرید خرما به دست می آید.
4- بازاریابی ورودی: با استفاده از تکنیک هایی مانند سئو، کلمات کلیدی و اینورتکس، بازدید و مشتریان خود را افزایش دهید.
5- بازاریابی ایمیلی: با استفاده از ایمیل هایی که شامل اطلاعات جذابی مرتبط با خرما است، به مشتریان پتانسیل خود معرفی خرما کنید.
6- بازاریابی موبایل: با استفاده از برنامه های کاربردی قابل دانلود، اطلاعات مربوط به خرما به همراه خدمات ویژه به مشتریان پتانسیل منتقل می شود.

چگونه به بازار های صادراتی خرما مضافتی ورود کنیم؟
مجموعه توسعه تجارت آبگون بازاریابی خرما مضافتی را با روش های نوین انجام می دهد به منظور افزایش صادرات این محصول به بازار های جهانی. این روش ها شامل استفاده از فناوری های نوین مانند بازاریابی دیجیتال، تحلیل داده ها، تحقیقات بازار و ابزارهای دیگر است که به کمک آنها، محصول مضافتی در صادرات بهترین موقعیت خود را خواهد داشت.
استفاده از بازاریابی دیجیتال شامل استفاده از شبکه های اجتماعی، محتواهای دیجیتال و شبکه های تبلیغاتی مختلف است. با استفاده از این روش ها، می توان به دقت در مورد گروه هدف، الگوی خرید و ترجیحاتشان بیشتر بدانیم و از این اطلاعات برای بهبود کیفیت فرآیند تولید و بازاریابی محصول استفاده کنیم.
به کمک تحلیل داده ها و تحقیقات بازار، می توان به بهترین روش های خریداری و توزیع محصول دست یافت. به عنوان مثال، با تحلیل الگوی خرید مشتریان، می توان به بهترین زمان و روش های ارسال محصول به مشتری رسید.
در نهایت، مجموعه توسعه تجارت آبگون از ابزارهایی مانند نرم افزار های مدیریت ارتباط با مشتریان و تحلیل های داده های این نرم افزارها برای بهبود کیفیت خدمات پس از فروش استفاده می کند. به این ترتیب، مشتریان فعلی و پتانسیل برای توسعه صادرات بهتر به محصول مضافتی جذب می شوند.
در صورتی که قصد ورود به بازار های صادراتی خرما مضافتی دارید، مجموعه توسعه تجارت آبگون با ایجاد زیر ساخت های بازاریابی صادراتی به شما کمک می نماید تا از بازار های پر رونق جهانی برخودار شوید.